Sanat tarihçisi Barış Acar'ın üç cilt olarak kurduğu Ekphrasis'in ilk cildi "Görünü ve Söylenir Arasında Geçitler"; Türkiye ve Çağdaş Sanat ağı üzerine özgün ve eleştirelbir yaklaşım sunuyor. Barış Acar'ın son 15 yılda kaleme aldığı bu metinlerin "meramlarının", sanat tarihi, yapıtlar, kavramlar ve kurumlara olan yaklaşımının bir "döküm" sunma veya "kataloglama" çabasından fersah fersah uzak olduğunu okuyucu daha ilk satırlardan anlayacak sanırım. Bu noktada aklıma, 1920'lerde ortaya çıkan bir terim geliyor :"Candid Camera". Poz vermenin tamamen karşısında, kişilerin fotoğraflarını habersiz çekme eylemi. Acar'ın metinlerinin de ele aldığı konuları, herhangi birsahne, mizansen kurmadan, biraz geride durup fotoğrafladığını rahatlıkla söyleyebilirim. Bu geride duruş, tüm metinleri kat eder, studium'dan çok punctum'u görünür kılmayı, majör olanı değil minör'ün bize ne anlattığını/anlatabileceğini önemser. Yazarın felsefi argümanlarla dirsek temasında olan yazılarındaki anakronik ve sarkastik tonun da altını çizmek lazım. Ludwig Wittgenstein ile Canan Dağdelen bu metinlerde diyaloğa girer; Cevdet Erek, Aristo'ya seslenir; Merleau-Ponty, Burcu Perçin'e müşfik bir tebessüm yollar… (Bora Gürdaş'ın Önsözü'nden)
(Tanıtım Büllteninden)
Sayfa Sayısı: 192
Baskı Yılı: 2016
Dili: Türkçe
Yayınevi: Kült Neşriyat
Neden idefix?
Siparişinizi teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilir, iade sürecinin tamamlanmasının ardındansa ödemenizi hızla geri alabilirsiniz.
Kullanıcı dostu ara yüzümüz tüm ihtiyaçlarınıza eksiksiz yanıt verebilmek için tasarlandı. Deneyiminizi uçtan uca kusursuz kılmak adına çağrı merkezimiz ve canlı destek hattımızla ihtiyaç duyduğunuz her anda yanınızdayız!
Siparişlerinizin bir an önce ulaşması için sabırsızlandığınızın farkındayız. Sunduğumuz farklı teslimat seçenekleri arasından size en uygununu belirlemeniz, siparişinizi olabildiğince çabuk veya dilediğiniz zaman aralığında sorunsuz bir biçimde teslim etmemiz için yeterli.