RA
Rudolf Arnheim
Rudolf Arnheim, Berlin doğumlu (1904-2007) yazar, sanat ve film kuramcısı ve algı psikoloğudur. Piyano üreticisi olan babasının beklentisinin aksine, bir işadamı olmak yerine Berlin Üniversitesi'nde psikoloji, felsefe ve ikincil dal olarak sanat ve müzik tarihi eğitimi almış ve bu üniversitede gestalt psikologları Max Wertheimer, Wolfgang Kohler, ve Kurt Lewin ile çalışmıştır. İlk kitabı Film als Kunst (Sanat olarak Film, 1932), Arnheim yahudi olduğundan Hitler'in iktidara gelmesiyle birlikte satıştan kaldırılmıştır. 1933'te gittiği ve altı yıl yaşadığı İtalya yıllarında Radio: The Art of Sound (Radyo: Ses Sanatı, 1936) başlıklı kitabını yayımladı. 1938'de Mussolini'nin ırkçı politikalarının yükselmesiyle birlikte Londra'ya gitti ve BBC radyosunda çevirmenlik yaptı. 1940'ta ise ABD'ye gitti, Columbia Üniversitesi'nde radyo araştırmaları bürosunda çalıştı, Guggenheim Vakfı'ndan algı psikolojisi ile görsel sanatlar ilişkisini araştırmak üzere burs aldı ve 1943'ten sonra Sarah Lawrence College'da psikoloji eğitimi vermeye başladı. Hayatının geri kalan yıllarında da Harvard'da ve Michigan Üniversitesi'nde derslerini sürdürdü.
Görsel Düşünme'yi hazırlayan 1954 tarihli Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye (Sanat ve Görsel Algı: Yaratıcı Gözün Psikolojisi) başlıklı kitabı Arnheim'a uluslar arası düzeyde bir tanınma getirdi. Bu iki kitap günümüzde de sanat psikolojisi alanında temel kaynaklar olarak kabul edilmektedir. Diğer eserlerinden bazıları: Entropy and Art (Entropi ve Sanat, 1971), The Dynamics of Architectural Form (Mimari Biçimin Dinamikleri, 1977) ve The Power of the Center: A Study of Composition in the Visual Arts (Merkezin Gücü: Görsel Sanatlarda Kompozisyon, 1988).
Görsel Düşünme'yi hazırlayan 1954 tarihli Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye (Sanat ve Görsel Algı: Yaratıcı Gözün Psikolojisi) başlıklı kitabı Arnheim'a uluslar arası düzeyde bir tanınma getirdi. Bu iki kitap günümüzde de sanat psikolojisi alanında temel kaynaklar olarak kabul edilmektedir. Diğer eserlerinden bazıları: Entropy and Art (Entropi ve Sanat, 1971), The Dynamics of Architectural Form (Mimari Biçimin Dinamikleri, 1977) ve The Power of the Center: A Study of Composition in the Visual Arts (Merkezin Gücü: Görsel Sanatlarda Kompozisyon, 1988).